Betydningen af mentorer

Alle de succesfulde mennesker jeg nogensinde har kendt har haft en mentor på

et tidspunkt i deres liv, nogen, der lærte dem og tilskyndet

dem til at tage risici med nye oplevelser. Jeg skylder meget til

mentorer i mit liv – Richard Ford, Krissy Jackson, Julie Hunt

og meget mere!

Jeg har også arbejdet tæt sammen med børn som en mentor. Her er lidt af

historie: Jeg brugte min gymnasiet og universitetet år arbejder som en

mentor i et Emerging Technologies Program. Når jeg arbejder med

børn, jeg bruger bare en grundlæggende princip: jeg aldrig gøre noget

dem, at de kunne gøre for sig selv. Jeg fungere som en ressource og

arbejde til at vågne børn op til deres lidenskaber. Jeg kan ikke give dem

passion, og jeg giver ikke dem noget svar. De skal finde

passion og svar selv.

Når du arbejder med børn, fokuserer vi på at besvare disse spørgsmål:

Hvad vil du?

Hvad har du?

Hvad har du brug for?

Hvor du gonna få det?

Hvad vil du gøre med det?

Hvad vil du?

Hvad nogen ønsker er en god indikator af, hvem de er som en

enkelte. Vi arbejder for at få, hvad vi ønsker. Hvor vi arbejder, hvad vi

undersøgelse for at gøre dette arbejde, som vi arbejder med, og hvad vi

tænke, oprette og ændre vores personlighed.

Det er her at skabe lidenskab kommer. Det er lidenskaben at få

hvad du ønsker, og for at lære og oprette der motiverer mennesker. Af

at finde ud af, hvad børn ønsker at gøre, og derefter støtte dem i

enhver mulig måde, jeg lette deres egen læreproces. Jeg

stille spørgsmål til at hjælpe dem med at finde ud af, hvad de ønsker at gøre. Jeg

tilskynde dem til at udforske sig selv måder at få hvad de

ønsker. Jeg hjælpe dem med at finde ud af, hvad de ønsker at lære. Som jeg ser

det, en mentor skal overføre ansvaret for hvad der skal være

lært at studerende, fordi når studerende tager den

ansvar, de vil gå ud over hvad man forventer.

Hvad har du?

Fastslå dine styrker, talenter og færdigheder, uanset om du er

arbejder alene eller i en gruppe, er affyringsrampe for alle opdagelse.

Bestemme, hvad du har inden for Gruppen sig selv og arbejde sammen

at dele disse færdigheder. At vide, hvad du har er nøglen til at vide

hvad du har brug for.

Hvad har du brug for?

Et vigtigt skridt i ethvert projekt bestemmelse af afstanden mellem

ressourcerne og oplysninger, du allerede har, og dem, du

behovet for at færdiggøre projektet.

En god mentor kan rumme forskellige læringsstile og

evner. De selvstyret elever tage ud i deres eget tempo,

når de har fået en start. Dem, der har brug for lidt eller en

masse coaching får hvad de har brug for, fordi mentoren har tid til at

give det. Når jeg arbejder med store grupper, flytte jeg bare fra gruppe til

gruppe som studerende arbejde, at dømme den følelsesmæssige tone i den

enhed og give opmuntring eller vejledning efter behov.

Hvor du gonna få det?

Når du ved hvad du har og ved, hvad du har brug for, den næste opgave

er at finde ud af hvordan du kan få adgang til de ressourcer, du har brug for. Hvis

du mentoring gruppe ofte, oplysninger er der i den

gruppe. Ved at stille og lære af hinandens erfaringer, udvikle børnene tillid

og tillid. Med denne tillid finder de det lettere at

indrømme, at de ikke kender alle svarene, og lettere at

nærme sig andre kilder uden for hjælp-gruppen. Dette giver

dem stor selvsikkerhed og fører dem til at prøve en endnu større

projektet næste gang. Hver gang de tager på en ny udfordring, de

lære noget om verden og om sig selv.

Hvad vil du gøre med det?

Nu hvor du har alle færdigheder og har arbejdet på at lære nye

dem, hvad vil du med din nye fundet talenter? Jeg mentor

i nærheden af nye teknologier, hjælpe børn blevet lidenskabelig

om internettet og give dem ressourcerne til at lære hvordan man

design websider. Børnene arbejdede jeg med, gik at gøre web-

design for rigtige kunder. De fortsatte deres læring på den

job. De udviklede sprog og præsentation færdigheder, de

lærte at interagere med kunder og overholde deadlines, men de fleste

vigtigt de lærte at dele ekspertise og hvordan man kan finde

hvad de havde brug for. De har lært at være mentorer og finde mentorer.

Hver gang studerende mødte en klient eller lavet en præsentation af et

afsluttet projekt, de udfører. Performance ændringer du.

Det er en af milepælene for liv, som jeg synes alle skal

erfaring. Praksis er fint, men rent faktisk at komme op og

viser, hvad du har lært, det være sig en klaverkoncert eller

din egen første websted, er en livsændrende oplevelse. Jo mere

Performance muligheder vi skaber for børn, jo mere vi hjælpe

dem finde, hvad de vil, jo mere de vil ændre, vokse og

tage ansvar for deres eget liv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *