Hvordan du nemt øge dit overskud

Kan du huske den sidste gang du gik ind i en butik og person ‘serverer’ kørte over at du mødt dig med en dejlig smil, dynger af entusiasme og sagde: “Velkommen til vores butik, hvad kan jeg hjælpe dig med i dag?” Og derefter lyttet opmærksomt til hvad du skulle sige?
Ikke ske meget ofte gør det? Faktisk mens jeg skriver dette, ikke kunne jeg huske, hvornår jeg havde oplevet det. Jeg er sikker på, jeg skal have, men det ville have været så lang tid siden, jeg kan ikke huske.
Lad mig fortælle dig, hvad der skete i denne uge…
Jeg tilhører en velkendt samhandel, som jeg har fundet meget nyttigt for min virksomhed. Jeg ønskede at købe en kuffert fra en bestemt butik, som normalt tager handel dollars. Fra tid vil butikken begrænse brugen af trade dollars, hvis de har nået deres maksimale for måned. Under alle omstændigheder opdagede jeg hurtigt, det ikke var gonna være min heldige dag.
Jeg gik i den og den person, der sad bag disken (og forblev der), ikke smile. Hun anerkendt knap nok mig med hvad der lignede en scowl. Jeg havde afbrudt sin læsning tid. (Hun var så travlt, var der ingen i butikken). Jeg så høfligt (ja jeg kan være høflig undertiden) spurgte hende, hvis de accepterer handel dollars, som jeg ønskede at købe en kuffert. Hun vendte sig til ejeren, der sad bag hendes gør nogle bogorm, og gentages mit spørgsmål. Ejeren boede siddende, ikke slå op og fortalte hendes assistent “Nej”.
Assistenten videresendes derefter til mig, at “vi ikke accepterer trade dollars i øjeblikket, men vi har gode tilbud for kontanter”.
Hun forblev siddende al tid. Jeg svarede ikke og gik lige ud foran døren med min cash sidder i min pung.
Uanset hvor god deres “cash” tilbud ville være, hvis jeg skulle bruge min hårdt tjente penge hvor som helst, ville det absolut ikke være med dem!
‘Farveblinde til tjeneste’ kopi centrum
Jeg havde brugt tusindvis af dollars med en udskrivning selskab over et par år. Et par gange jeg var fortalt af en af ansatte, når de har været sneet “Mary’s for travlt til at tale med dig i øjeblikket, jeg bliver nødt til at få hende til at ringe dig tilbage, når hun har fået mere tid”.
Det var det samme firma, der har sendt mig et julekort med en faktura inde i det!
Når jeg skulle afhente min ordre, virksomhedsejeren vil var jamre om hvor hårdt forretning… nogen spekulerer på, hvorfor?
Overflødigt at sige påhvile jeg ikke dem.
«Cant» gøre det ‘ Café
Vi gik til en lokal café, som vi ikke havde været til et stykke tid og jeg fik at vide af tjeneren, “Nej, vi kan ikke gøre det”. Jeg ønskede en slags sandwich, som ikke var på menuen sæt. Jeg informerede slibende unge tjeneren, “Ja, du kan”. Det fik ham bange og jeg bedt dukkede op i 5 minutter.
Er kunder vigtige for Business?
De er naturligvis. Ingen kunder, ingen forretning. Men hvorfor virksomheder bevidst kører gæster væk? Det er latterligt, er det?
Det er virksomhedsejeren skyld
Det er rigtigt. Den person, der ejer forretningen er den, der er ansvarlig for deres klienter/kunder behandles.
De er normalt alt for travlt med arbejde i virksomheden og har ikke afsat tid til at arbejde på deres forretning. De er ofte meget uorganiseret og har ingen idé om hvad der virkelig foregår.
Kald det hvad du vil… personlig produktivitet, tidsstyring, personlige organisation er afgørende færdigheder, som alle har brug for at kende og anvende på deres dagligdag. Ellers køre du omkring fylde din dag med aktivitet, hvoraf de fleste ikke hjælpe dig med at opnå dine mål.
Fem måder at forbedre kundeservice og øge fortjenesten
Hvis du ejer eller driver en virksomhed, er her hvad du kan gøre:
Forkæl dine kundeemner og kunder som royalty. Gøre hver kontakt de har med dig en behagelig og mindeværdig oplevelse. Være proaktiv med dine kunder. Holde kontakten. Det er op til dig at kontakte dem regelmæssigt. Ikke bare vente og reagere, når de har et problem.
Kig efter dine egne medarbejdere. Hvis du ser efter dit eget folk vil de igen se efter forretningen. Rose og belønne investere i deres igangværende udvikling. Send dem til forskellige kurser og seminarer om kommunikation, salg, tidsstyring osv. Selv hvis du har din egen interne mennesker, der gør træningen, er det vigtigt, at dit team høre fra eksterne eksperter, der er specialister på deres felt. De ved hvad de taler om.
Løbende investere tid og energi i dig selv. Lede fra fronten. Holde udvikle dig selv.
Få regelmæssig feedback. Stille spørgsmål. Spørg dine kunder / kunder hvad de kan lide om dine produkter, tjenesteydelser og mennesker. Finde ud af, hvad de ikke kan lide.
Få regelmæssig feedback internt fra deres folk. Find ud af hvad fungerer godt, hvad der ikke virker, hvordan kan tingene blive bedre.
Det sidste ord
Selvfølgelig for at handle på disse ideer, har du til at planlægge det ske. Så trækker ud din dagbog nu og plan for at sikre at virksomheden fortsætter med at bo i erhvervslivet og bliver mere rentabelt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *